Затова и тенденциите за предотвратяване на тези измами налагат използването на изкуствен интелект. Това обясни Албена Петкова от дирекция „Услуги за борба с измамите и AML“ в БОРИКА и член на Advisory Board на DIGI PAY.
Три сектора да внимават с онлайн разплащанията
Финтех и компаниите, предоставящи финансови услуги трябва да са особено внимателни при процеса на разплащания. Регулаторите следват една последователна политика, както да разширяват обхвата на секторите, но стават все по-конкретни относно изискванията за автентикация на клиентите, мониторинг на трансакциите и отговорността за превенция на финансови измами, обяснява Петкова.
Защита на потребителите: Съвети за пътувания и онлайн пазаруване
Втория ключов сектор, който трябва да действа внимателно при дигиталните разплащания са е-commerce бизнесите. „Търговците ще трябва да инвестират в динамични системи за откриване на измами и автоматизирани механизми за блокиране на съмнителни плащания.

istock
Очаква се ръст на „купи сега, плати по-късно“ (BNPL) услуги, които ще изискват по-добър анализ на кредитоспособността на клиентите от една страна и възможността за идентифициране на фалшиви профили от друга“, смята Петкова.
Според нея друг голям сектор, който трябва да е внимателен с онлайн плащанията е туризмът. „Хотелските резервации и самолетните билети традиционно са сред най-често атакуваните сектори от киберпрестъпници, чрез използването на откраднати карти и фалшиво оспорени транзакции“, напомни Петкова. Там ще се наложат по-усъвършенствани системи за верификация на клиенти, включително ID верификация и биометрични проверки. Риск-базирана автентикация ще стане ключова за предотвратяване на измами при големи покупки.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase