Разследване на NOVA показа потърпевши, които, без да осъзнават, са изтеглили кредити за хиляди левове. По случая започнаха проверки на НАП и КЗП, а сигналите от пострадали от измамата продължават да валят.

Как обаче е работила системата отвътре и как да били обучавани служителите на компанията?

Пред NOVA говори служител на компанията, пожелал да запази анонимност. По думите на жената се търсят хора, които нямат възможности да купят продуктите, предлагани от компанията.

Как пенсионери се оказват с кредит след разговор с бот


„С измама, манипулация и предлагане на подарък те биват излъгани, че получават огромна награда, която всъщност не струва това, което се обявява на презентацията”, посочи жената.
 

Тя допълни, че още с обаждането от колцентъра, на потърпевшите се предлагат подаръци под формата на смарт часовници, безплатни очила и очен преглед.

istock
istock

„Това е поредната манипулация на фирмата. По телефона те казват на хората, че имаме добре обучен специалист, доктор, който безплатно ще прегледа тяхното зрение и ще изработи индивидуални очила за тях, по поръчка. Само че такъв лекар всъщност няма и никога не е имало”, разкри служителката на фирмата. По време на фиктивния преглед хората са убеждавани, че масажите помагат на зрението.

Има упоменат 14-дневен срок за връщане на продуктите. Условията обаче са целостта на опаковката да е непокътната. В противен случай клиентите не могат да направят рекламация. Компанията е със седалище в Полша, собствениците също са поляци, обясни анонимната жена пред камерата ни.

Според адвокат Силвия Петкова доказването на измама в случая е много трудно. Юристът обаче е категоричен, че КЗП може да докаже наличие на нелоялна търговска практика.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook  или Google News Showcase