Безналичните разплащания продължават своята възходяща тенденция, това показват последните данни на Пощенска банка за потребителските навици при пазаруване през 2022 г.

Хората все повече предпочитат да използват картите си при плащане на стоки и услуги, вместо пари в брой, като делът на покупките спрямо тегленията на пари в брой с дебитни карти се увеличава с 14%.

През последните 12 месеца общият обем на онлайн покупките, които клиентите на кредитната институция са извършили със своите дебитни и кредитни карти, бележи впечатляващ ръст от 40%.

Данните сочат още, че в резултат на активния социален живот и желанието за повече забавления след пандемията, клиентите са използвали още по-интензивно своите кредитни карти за развлечения, посещения в ресторанти и други забавления през свободното време – делът на тези плащания се увеличава с 23% спрямо 2021 г. През 2022 г. обемът на покупките, направени с дигитализирана в мобилния портфейл дебитна или кредитна карта, достига 80 млн. лева.

Използването на кредитни карти става все по-популярно сред потребителите не само заради удобството, бързината и сигурността, но и благодарение на множеството допълнителни предимства, които носят на притежателите си, коментират от банката.

Данните от анализа отбелязват ръст от 41% при обема покупки с дебитни и кредитни карти, което показва, че потребителите оценяват високо предимствата и сигурността на разплащанията с карти, както и целенасочените инициативи, които институцията реализира с цел насърчаване използването им – отстъпки при определени търговци, разсрочване на покупки и регулярни кампании с атрактивни награди. Чувствително нараства и делът на стойността на покупките в чужбина с кредитни карти, като увеличението е почти 80% на годишна база и делът им достига 36%.

Друг факт от статистиката на кредитната институция е, че покупките, направени в големите вериги супермаркети и хранителни магазини, запазват най-голям дял в общия обем покупки с карти, като за 2022 година той е 30%.

Какви възможности ви предоставя една кредитна карта

Особено активно клиентите на банката са използвали своите карти и на места, на които са имали възможност да се забавляват и да прекарват приятно свободното си време, посещавайки ресторанти, заведения и барове, като делът на броя трансакции в тези обекти нараства от 10% на 12% при дебитни карти и съответно от 13% на 16% при кредитни карти спрямо данните за 2021 г.
 

Пощенска банка
Пощенска банка

Затвърждава се тенденцията потребителите все по-често да използват своите дебитни и кредитни карти при заплащането на битовите си сметки онлайн.

Анализът на банката отчита още, че средната възраст на клиентите, пазаруващи онлайн, е 40 години, като 52% от потребителите са мъже, а 48% са жени. Голяма част от картодържателите, които използват най-активно своите карти за разплащания, са концентрирани предимно в големите градове, както следва – София с 49%, Пловдив със 7%, Варна със 7%, Бургас с 4% и Русе с 2%.
 
 За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg