По-големият поток от клиенти в магазините през този период може да стане причина за разместване на стоките и объркване за характеристиките и цените им или до нарушаване целостта на опаковките, което да доведе до влошаване качествата на продукта.

Затова трябва да бъдем внимателни, когато четем информацията и избираме своите покупки. Това каза Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите, съобщиха от пресцентъра на Комисията.

Българите избягват да пазаруват онлайн

Добре е да премислим и офертите за малотрайни продукти, които са били приготвени в магазините или доставени в по-големи количества за Коледните дни и сега се предлагат на промоция, тъй като са със скоро изтичащ срок на годност.

Важно е при вземането на решение за покупка да не се подвеждаме по намалената цена, а да преценим дали ще можем да ги употребим, докато още са годни за консумация, като имаме предвид и останалата храна у дома от посрещането на празниците.

Трябва да се внимава и при покупките от електронни магазини, особено в случаите, в които държим стоките да пристигнат при нас до определена дата.

istock
istock

„Немалко онлайн магазини в това време от годината, когато срещат проблеми с доставките в обичайните за тях срокове, предупреждават на сайта си, че е възможно пратките да пристигнат със закъснение“, отбеляза Арабаджиев.

Заделяме до 750 лева за покупки на промоция

Затова той предупреди преди покупка потребителите да проверяват дали има подобни послания, за да са информирани и да преценят дали удължените срокове за доставка ги устройват.

Константин Арабаджиев посочи още, че най-честите оплаквания от отминалите Коледни празници са за дефектни стоки и отказ да бъде приета рекламацията за тях, както и за забавени доставки на онлайн покупки.

„Нашите екипи се опитват максимално бързо да реагират на сигналите, които получаваме. На горещия телефон на потребителя 0700 111 22 даваме и консултации“, каза Арабаджиев. „Имаме и телефон за търговците – *2211.

Как ни мамят онлайн магазините

istock
istock

Според статистиката, с която разполагаме, 70-80% от търговците добросъвестно изпълняват своите ангажименти, но не всички познават в детайли потребителското законодателство.

Целта е с тази гореща линия и с обученията, които осъществяваме в цялата страна, да се повиши информираността им за техните задължения по съществуващата нормативна уредба, което пък да доведе до намаляване броя на жалбите на потребителите“, добави той.

Арабаджиев припомни, че при проблеми със самолетни полети пасажерите могат да се обръщат към Европейския потребителски център, който работи към КЗП и е част от мрежа бюра в ЕС. Той съдейства и при настанявания и покупки с трансграничен характер.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg