40% от луксозните пътувания се резервират през туристически агенции в сравнение с едва 27 на сто от всички останали видове международни пътувания, сочи доклад на ITB Berlin и IPK International.

Туристическите агенции може да изглеждат отживелица в ерата на безбройните мобилни приложения и уебсайтове, но в сектора с луксозни пътувания традициите все още не са забравени, коментира CNBC.

Проучването показва още, че повече от половината от хората, отишли на луксозни пътувания в чужбина, са използвали агенциите като източник на информация.

Базираната във Великобритания туристическа агенция за луксозни пътувания Scott Dunn твърди, че расте с около 20% годишно благодарение на силното търсене на съвети от експерти в туризма и планирането.

„Винаги питам хората, които обмислят сами да резервират: „Защо да рискувате?“, коментира Саймън Ръсел, главен изпълнителен директор на Scott Dunn. „Това е вашата ваканция и ще похарчите много за нея, не рискувайте, а се уверете, че ще извлечете максимума от времето ви навън“. Според Ръсел клиентите на фирмата предпочитат да харчат повече за туристически преживявания, отколкото за други неща.

Според доклад от 2016 г.ОШ на Amadeus Travel Intelligence луксозните пътувания се очаква да нараснат с 6,2% през следващите 10 години в сравнение с общия туризъм, за който прогнозата е за ръст от 4,8%.

По думите на Ръсел обаче младежите от поколението Y (родените между 1980 и 2000 г.) предпочитат сами да организират своите пътувания чрез дигитални решения.