"Трябва максимално ясно да си следим всяка една сметка в банката, да ползваме всички технически средства – имейли, есемеси, и тефтерче да си водим включително. Няма задължение на клиента да си следи сметките, но за лична сигурност е по-добре да се прави", препоръча финансистът Емил Хърсев пред бТВ.

Преди дни стана ясно, че клиенти на банка в Нова Загора бяха ужилени с различни суми от служителка на офис в града. Общата открадната сума е около 400 000 лева. Банкерката е задържана от полицията.

Обикновено служителите, които разполагат с достъп до системите за информация на банката, могат да проследят движението по сметките в нея и е нормално да се насочат към сметки, по които има най-малко движение през годините, обясни още Емил Хърсев.

По думите му в Нова Загора има нарушение на технологичната дисциплина на повече от един служител, защото някой е трябвало да потвърждава операциите, които е правила банкерката.

"Всяка сделка трябва да се контролира поне от двама служители на банката, извършителката е знаела паролите на своите колежки. Не се спазват тези правила, вероятно става въпрос за престъпно нарушение на повече от един човек", категоричен беше финансистът.

Според Емил Хърсев не са много често случаите, в които служителите мамят банка в която работят, най-често се греши. Има обаче и случаи, в които клиентът участва в измамата, отбеляза още той – например ако клиентът сам е дал паролата, флашката с електронния си подпис и така нататък.

В случая в Нова Загора банката не е заявила подозрение към клиентите, така че вероятно ще поеме вината и ще възстанови парите, обясни още финансистът.