Допитване, посветено на коледните практики на купувачите, показва как хората планират пазаруването на подаръци.

За 85 % от представителите на силния пол купуването на подаръци е същинско мъчение, което трябва да приключи възможно най-бързо.

Един на всеки петима мъже сред участвалите в анкетата 2000 души признава, че отлага коледното пазаруване за последната минута. Десет на сто от представителите на силния пол не крият, че по това време на годината избягват да влизат в магазини.

Жените от друга страна планират предварително и обмислят старателно какви подаръци са подходящи за близки и приятели. Около 45 % от представителките на нежния пол харесват "коледната суетня", тъй като ги настройва празнично.

Допитването показва също, че 40 % от дамите до края на октомври вече са приключили с купуването на подаръци за Коледа, след като са започнали търсенето им още през август. За сравнение - над две трети от мъжете нямат идея какво ще купят до седмиците непосредствено преди празника. Двойно повече представителите на силния пол, отколкото жени, се определят като "купувачи в последната минута".

Избирането на подарък за близък човек носи удоволствие на 44 % от жените и само на 29 процента от мъжете. 30 % от дамите и едва 17 % от представителите на силния пол си правят труда да разглеждат витрини и да "ровят" в интернет в търсене на идеалния подарък, допълват от БТА.



Над 50 процента от дамите споделят, че се вълнуват от цените на подаръците и се радват, когато попаднат на изгодни сделки. Една четвърт от жените отделят време за проучване на възможностите за коледно пазаруване. За 30 % е удоволствие да обикалят супермаркетите в търсене на стоки, които да "складират" за коледната вечеря.

Нещото, с което са съгласни представителите и на двата пола е, че воденето на деца на пазар за Коледа не е добра идея. Само два процента от анкетираните споделят, че отрочетата им ги придружават, когато пазаруват за празника.

Вижте още: 

Най-харесваното летище за пазаруване 

Вирус източва данни от кредитни карти при пазаруване