Google е най-скъпият бранд в света за 2017 година. Той е оценен на над 245 млн. долара. Челната петица оформят Apple, Microsoft, Amazon и Facebook. Това посочва съвместният годишен доклад на британските компании WPP и "Кантар Миуорд Броун", озаглавен BrandZ Top Global 100, съобщава БГНЕС. 

И тази година тримата медалисти остават непроменени, но пък Amazon регистрира най-голям скок от тях - само за година марката на Безос е успяла да се изкачи от седмо до четвърто място, увеличавайки приходите си с близо 50 млн. долара. 

Общата печалба на петте водещи компании пък съставлява 25% от общите доходите на всички останали 100 бранда, включени в класацията. 

"В класацията доминират интернет гиганти, които работят на световно ниво още от първия си ден и са изградени на базата на мощна, новаторска платформа", коментира резултатите ръководителят на BrandZ от "Кантар Миуорд Броун" Питър Уолш. 

За да достигнат до финалното класиране, аналитиците са интервюирали нагласите на над 3 млн. клиенти от всяка точка на света и тяхното мнение относно 120 хиляди марки от 50 страни по света. Различните финансови и бизнес показатели също са били взети предвид при оценката. 

Основата през 1971 година WPP работи в сферата на рекламата и връзките с обществеността. Тя притежава и фирмата "Кантар Миуорд Броун", която се занимава с маркетингови проучвания и предоставя консултантски услуги в областта на брандинг стратегия, разработката и оптимизацията на рекламата и изучаването на пазарната стойност на марката.

Цялата класация може да видите ТУК.