"В момента и по Северното и Южното Черноморие морето е достатъчно чисто, плажовете са поддържани, хотелите са нови, услугата е на добро ниво, затова по-голяма част от туристите, които посещават Черноморието ни са чужденци".

Това каза Бранимир Миланов – един от председателите на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). Той уточни, че не е анализирана причината за отлив на български туристи и коментира, че едва ли само цената на шезлонгите и чадърите са причина. Миланов прогнозира, че с навлизането в сезона това ще бъде компенсирано. 

"Снимките с празните шезлонги не знам кога са правени. Може да са правени през месец май, когато морето беше студено и хората бяха около басейните", добави той в предаването "12+3" по програма "Хоризонт". Почти 100% от хотелите са частна собственост, уточни Младенов по повод обвиненията към Министерството на туризма за слабия сезон.

"Нашето желание е по-голямо от възможностите ни. Може би трябва по-голям бюджет за реклама на Министерството на туризма. Нашият бюджет за реклама е унизително малък", коментира още той.

С над 20% са намалели туристите в българските черноморски курорти, обявиха от Института за анализи и оценки в туризма. В същото време трафикът на автомобили през граничните пунктове с Гърция се е увеличил с 25%, обявиха от Гранична полиция.

Как изглежда туристическо лято през 2019-а – между празните плажове по Черноморието и опашките от автомобили на изходите от страната – коментира и проф. Милко Палангурски от катедрата по "Управление и икономика на туризма " в Стопанската академия в Свищов.

"Първоначалното натрупване на капитал в българския туризъм по Черноморието приключи", обобщи той ситуацията и добави:

"Хората показаха с краката си какво предпочитат. Презастрояването доведе до това нещо. Как да почива човек на свръхзаселени места? Логично е да се търси място, където наистина се почива, то е съвсем близо".

Палангурски коментира, че персоналът, на който разчитат собствениците, не е добре подготвен.

"Политиката трябва да я задава Министерството на туризма, не само за рекламата", каза още проф. Милко Палангурски.