До дни българските граждани ще имат възможност да проверяват правата си при закъснял полет в безплатен онлайн калкулатор, съобщиха от Европейския потребителски център в България.

Веднага след като сайтът бъде готов потребителите ще могат да намерят линк към него на интернет страницата на потребителския център. Така всеки пътник ще може бързо и лесно да провери правата си и дали има право на обезщетение при закъснял самолет, загубен или забавен багаж.

"Последните 10 години ни водят към все по-положително развитие в национален мащаб в областта на потребителската защита и се надявам в сътрудничество с националните институции на европейските държави да задълбочим тези тенденции, за да се гарантира на нашите граждани самочувствието на истински европейски потребители", обяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите на пресконференция в Букурещ на тема „10 години от присъединяването на Румъния и България към Европейския съюз - 10 години потребители в ЕС“.

От своя страна директорът на родния ЕПЦ Игнат Арсенов заяви, че с потребителския център в Румъния се работи много добре, още повече, че все повече българи пазаруват от търговци в северната ни съседка, които предлагат и стоки на изгодни цени.

От 2008 г. досега експертите в България и Румъния са разгледали заедно около 1400 жалби, като 84% от тях са свързани с оплаквания на българи срещу румънски търговци, а останалите 16% - на румънци срещу български фирми.

Напоследък оплакванията срещу търговци от Румъния заемат най-голям дял от всички жалби, получавани в ЕПЦ България, допълни Арсенов. Най-често българите се оплакват при проблеми със стоки за бита, лаптопи, таблети и телефони.