Нарастването на приходите на Facebook най-накрая може да се забави „значително“, пише Recode.

Миналата година компанията е предупредила, че това може да се случи през 2017 г., а причината е, че платформата се е изчерпала откъм възможности за поставяне на реклами в News Feed-а, пише Recode. 

Въпреки че годишният ръст на приходите през последните четири тримесечия видимо спада, такова забавяне, каквото се очаква, досега не е наблюдавано.  

При обявяването на резултатите за първото тримесечие финансовият директор на компанията Дейв Уенър заяви, че забавянето на приходите ще бъде „особено изразително, когато стигнем втората половина на 2017 г.“.

Макар второто тримесечие технически да не е втората половина на годината, анализатори посочват, че е възможно Facebook да започне да дава индикации за спад на ръста. 

Инвеститорите, изглежда, смятат, че това ще се случи. Ръстът на приходите през това тримесечие е почти 43% спрямо този през същия период година по-рано.

На пръв поглед това не е никак лошо, но не и на фона на представянето на компанията през изминалите две години. Това всъщност е най-малкият ръст на Facebook от 2015 г. насам. 

В опита да намери ново поле за рекламодателите си и да стимулира увеличаването на приходите, компанията реши да позиционира платено съдържание и в своите приложения Messenger и Instagram.

Социалната мрежа има планове и за самостоятелната чат апликация WhatsApp, от която също иска да изкарва пари. Според мнозина пък следващият източник на големи приходи може да се окаже Instagram.

Опасенията обаче не вещаят нищо фатално, предвид че Facebook продължава да е „електроцентрала“ за реклами, особено що се отнася до мобилните устройства. Една от причините, поради които хората очакват забавяне на приходите е, че цифрите са толкова големи вече, че е трудно да са основа за нови висини.

Според доклад на eMarketer през тази година компанията ще привлече приходи от мобилна реклама в размер на 32 млрд. долара и ще бъде изпреварена единствено от Google. 

По отношение на потребителската динамика, и тук ръстът е силен. Социалната мрежа добави нови 76 млн. души през последното тримесечие, като през юни Facebook обяви, че вече има 2 млрд. активни потребители.