Организирането на тиймбилдинг с включване на социална кауза набира все по-голяма скорост и популярност у нас. В един от вариантите тази кауза е изчезващото българско село с неговите хора, традиции и природа. Антония Чиликова, консултант и преподавател по алтернативен туризъм, обясни в БНР:

„Идеята е насочена към хората от фирмите, които биха искали да се докоснат до магията на българското село, до онази храна, която ние в града вече рядко успяваме да вкусим. Нашата идея е и друга – фирмите, които са осъзнали вече силата на това да помагаш, да могат със собствения си принос, идвайки на село и включвайки се в дейностите, които ние предлагаме, да могат със средствата, които ще отделят за организирането на това събитие, със собствения си труд да подпомогнат това в българското село да има все по-успяващи малки бизнеси и все по-интересни инициативи, които да предложи селото на града.

Нашата идея е да дадем нещо много повече от хапването и пиенето на село. Желанието ни всъщност е да срещнем хората от тези фирми с едни наистина вдъхновяващи личности, които имат много да разкажат и много неща, на които да научат хората, които ще ги посетят. Те не са избрани случайно, това са хора, които наистина са запазили традициите“.

Идеята е компаниите от градовете да подпомогнат малкия бизнес на село, каза Чиликова в предаването „Преди всички“ по „Хоризонт“.

„Опираме се на дългогодишен опит в селските райони, в селския туризъм и познанията си изобщо в познанията си за българското село. Избрали сме хора, с които сме работили и знаем, че наистина могат да предложат много интересен продукт, интересни изживявания на хората, които ще ги посетят“.

Основно тиймбилдингът среща клиентите с хора в пограничните райони, допълни тя. Градският човек иска качествена услуга на настаняване и цялостно преживяване.

„На първо място е задачата да успеем да създадем едно незабравимо преживяване в участниците в тези тиймбилдинги, които да могат да провокират в тях не просто да представят себе си в най-добра светлина, не само да изградят в екипа отношение на доверие и на емпатия, но искаме и да създадем преживяване, което да накара тези хора да се ангажират много по-задълбочено и занапред с проблемите на селото, те ги приемат лично и като свои“. 

Очаква се положителен ефект и върху местните хората. Кауза е и опазването на читалищата в съответните села, а на клиентите се предлага да вземат участие в някое от събитията, които читалищата организират.