Когато вписаната продължителност на трудовия стаж в трудовата книжка е заверена с подписите на главен счетоводител и ръководител на предприятието, и е подпечатана с печата му, не е необходимо да се издава удостоверение. Осигурителният стаж ще се зачете по надлежно оформената трудова книжка.
Какви данни трябва да съдържа заявлението за издаване на удостоверение за осигурителен стаж/доход. Какви документи се прилагат към заявлението?
Заявлението е образец, който може да се изтегли от сайта на НОИ, раздел „Формуляри“/„Формуляри и образци за осигурителен архив“, или да се получи на място в териториално поделение на НОИ или регионален архивен център.
До 6 заплати при пенсиониране: Кога работодателят ви ги дължи
В заявлението се вписват следните данни:
трите имена, ЕГН, адрес;
вид на исканото удостоверение;
целта за издаване на документа, а когато ще се ползва в чужбина се уточнява държавата, където да послужи и дали ще се легализира издаденият документ;
наименованието на осигурителя;
период на положения стаж и период, за който се иска удостоверението, и заемани длъжности;
идентичност на имена (при необходимост);
трите имена на член-кооператора, в чието домакинство е работило лицето;
период на наборна военна служба (за мъжете);
период на майчинство (за жените).

istock
Документи, които се прилагат:
копие от трудова книжка (при наличие);
документ за идентичност на имена, издаден от общината (при необходимост);
удостоверение за наследници, когато заявлението се подава от наследниците;
копие от пълномощно, когато заявлението се подава от упълномощено лице, съгласно чл. 18 от АПК. Не е необходимо пълномощното да е нотариално заверено, в случай че упълномощеното лице е родител, съпруг или дете. В пълномощното задължително се посочва родствената връзка.
За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook или Google News Showcase