Съветвам шофьорите през зимните месеци да имат изправна отоплителна система и да имат работещи чистачки

Това заяви председателят на Управителния съвет на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров в интервю за „Фокус“ във връзка с опасностите за шофьорите по зимните пътища.

„Да бъдат с добре оборудвани автомобили. В никакъв случай да не си позволяват да карат с летни гуми, макар и законът да го позволява. Всички в автомобила да бъдат с предпазни колани, включително и тези на задните седалки. Децата да бъдат в детски столчета“, напомни Тодоров.

До 500 лева глоба, ако колата не е готова за зимата

Летните гуми трябва да се сменят със зимни, защото когато паднат температурите, под пет градуса, материалът, от който са изработени зимните гуми е съвсем различен от материала, от който са летните гуми, уточни Тодоров. Каучукът е от съвсем различен вид.

"Ако ние използваме летни гуми при едни ниски температури каучукът се втърдява. Той не може да прави добро сцепление и стават още по-хлъзгави“, обясни още той относно важността от смяната на летните гуми със зимни.

istock
istock

Колко "пострадаха" от старта на акция "Зима"

„Освен това протекторите са с различна шарка. При зимните гуми те са така направени, че когато има сняг и дъжд сцеплението да е по-добро. Никакъв компромис не трябва да се прави със зимни и летни гуми. Неслучайно са измислили зимните гуми за по-добро сцепление“, допълни Тодоров.

За повече финансови новини и други полезни съвети, относно личните ви финанси, може да ни последвате във Facebook, за да не пропуснете нищо интересно от Pariteni.bg